Forestil dig én samlet indgang til kroppens praksis. Det er, i al beskedenhed, hvad jeg tilstræber at konstruere. Her finder du en lang række værktøjer og teknikker til daglig brug og til din egen udvikling.

Formålet med Kropspraksis i sin helhed er at øge kendskabet til mangfoldigheden af praktikker, der alle har som omdrejningspunkt at udfordre og holde din krop i balance. At skabe en samlet indgang hertil. På denne vis ønsker jeg at motivere forskellige mennesker med forskellige personlighedstræk, ved at stille alsidige og inspirerende metoder til rådighed.

Kunsten er at benytte sådanne daglige rutiner tilpas regelmæssigt til at de tjener din krops velbefindende og sikrer dig en stærk livsresiliens. Dit værn mod sygdom, dysfunktionaliteter, psykisk ubalance m.m., men også som en vejviser i at øge dit bevægelsesrepertoire og din bevægelsesfrihed.

Bevægelsesdiversitet er et nøgleord i denne sammenhæng og derfor er der et samspil mellem det jeg andetsteds kalder for bevægelsens basis og kropspraksis.

Indpod vaner over tid

Du anbefales at nærme dig disse kropspraksisformer trinvis og tålmodigt. Her er omtanke og omsorgsfuldhed afgørende. Kropspraksis er noget, der kræver fokus, dedikation og beslutsomhed.

Sæt dig ind i én metode ad gangen, og giv dig tid til at mestre den. Kroppen og hjernen skal have tid til at tilpasse sig nye ting.

Herefter kan du gå videre til at lære en ny vanepraksis. Hen ad vejen lærer du, hvilke teknikker og øvelser, der tjener din livssituation bedst, så du selv kan veksle mellem de mange muligheder. Vi er alle vidt forskellige, og vores krop og psyke har brug for forskellig stimulering på forskellige tidspunkter og stadier.

Vi har dog også brug for mange af de samme stimuleringsformer set ud fra kroppens perspektiv. For at undgå smerter etc.

Tanken er, at du over tid gradvist og minutiøst opbygger et tilpas stort arsenal, hvor du skaber noget at stå imod med, når livets forskellige stressorer skal kalibreres, og du har behov for at holde kroppen i homøostase, i ligevægt og vital balance.

Herudover er det også min ambition at skabe en form for udfordringsplatform med kropsøvelser m.m. over tid, der vil overlappe med bevægelsens basisfundamenter.

Hvad indeholder kropspraksis?

Udover kropsøvelser, der er et samlet vejledningsbibliotek til fundamentale praksisser som mobilisering, udspænding og styrketræning, vil du blive præsenteret for et væld af andre tilgange, der bygger videre på eller supplerer kropsøvelser.

Med kropspraksis kan du stifte bekendtskab med alt fra grundlæggende til mere udbyggende teknikker og praktikker. Jeg udvikler løbende indhold, og noget vil være på appetitvækkende introduktionsbasis, uden omkostninger for dig. Over tid vil jeg opbygge mere udførlige guides, der kan tilgås som betalingsprodukter til overkommelig pris.

Eksempler på praksisser er vejrtrækning til forskellige formål: meditative praksisser, afspændingsteknikker, mentale teknikker, fra vaneindlæring til autogen træning, visualisering osv.

Du vil lære om betydningen af profylakse, kropsterapeutiske teknikker, myofascial releaseteknik, foam rolling, kulde- og varmeterapeutiske metoder, bevægelsesmæssige rutiner og temaer osv.

Dette er blot nogle af de fascinerende og udførlige redskaber, jeg vil stille dig i fremtidig udsigt. Alt sammen med skarp skelen til et bagvedliggende højt videnskabeligt niveau, for at tilvejebringe den bedste tænkelige formidling og et nøje afgrænset udvalg af kropspraksisser.

God fornøjelse med at indøve nye praksisser for din krop, hele livet igennem.